اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۰۹۰

رستوران‌ها در اولویت نصب صندوق‌های فروشگاهی

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۳۵۳۶
اعضای اتحادیه‌هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه‌های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در اولویت قرار گرفته‌اند.

اعضای اتحادیه‌هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه‌های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی در اولویت قرار گرفته‌اند.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف دارندگان رستوران تهران، علی عوض‌پور، دبیرکل اتاق اصناف ایران در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: ایجاد صندوق‌های فروشگاهی بر اساس یک الزام قانونی بوده است که در برنامه‌های توسعه‌ای دیده‌ شده بود اما با توجه به اینکه زیرساخت‌های آن به‌درستی تأمین نبود به مرحله اجرایی نرسید.

 

عوض‌پور افزود: در سال 95 چند جلسه کارشناسی در این باره در سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و پیش‌نویس آیین‌نامه‌های اجرایی در این زمینه نوشته شد اما درنهایت با ارائه یک طرح و لایحه از طرف دولت همزمان شد و منجر به توقف شد.

 

وی با اشاره با اینکه مجلس اخیراً مصوبه و آیین‌نامه‌ای در این‌باره داشته که آن را به وزارت اقتصاد دارایی ابلاغ کرده است تأکید کرد: در این بخشنامه که به وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت معدن و تجارت ابلاغ شده، اتاق اصناف نیز به عنوان همکار در نظر گرفته‌شده است.

 

وی افزود: منتظر هستیم که جلسات هماهنگی این  امر تشکیل تا نحوه اجرای کار مشخص شود و ما امیدواریم این جلسه در آینده نزدیک برگزار شود تا ما نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی بتوانیم به مسئولیت خود عمل کنیم.

 

وی ادامه داد: در آیین‌نامه به صراحت اعلام‌شده که علاوه بر صنوفی که برای نصب صندوق مکانیزه فروش مشخص شده‌اند، تعداد دیگری از صنوف نیز باید از صندوق‌ها استفاده کنند.

 

وی افزود: 30 اتحادیه از گذشته برای نصب صندوق‌های مکانیزه فروش انتخاب شده اند  که قرار است بر تعداد آنها بعد از برگزاری جلسه هماهنگی افزوده شود.

 

عوض‌پور خاطرنشان کرد: اعضای اتحادیه‌هایی مانند رستوران‌ها، بنگاه‌های املاک و خودرو که دارای بیشترین فعالیت هستند در اولویت قرار گرفته‌اند.

 

 بنابراین گزارش صندوق مکانیزه فروشگاهی برای مشخص شدن مالیات‌های عملکرد که در معاونت مالیاتهای مستقیم مالیاتی پیگیری می‌شود کاربرد دارد، همچنین این صندوق‌ها برای رصد مالیات‌های مستقیم کاربرد دارد.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016